Redaktion - Linedance Portalen - Foreningen - Donationer - Privatlivspolitik - Danseforslag - NEXTgen - Danseliste Service

Linedance-Portalen
Artikler
om
Linedance
Linedancernes egne artikler

 
Artikler MENU
Alle emner
Sidste nyt
Debat
Historie
Sundhed
Musik
 
Portalen information
 
Kontakt Redaktionen
Fortæl os nyheder. Alt om begivenheder og profiler. Alt om linedance.
Du kan skrive eller indkopiere tekst lige her under ...


 
Glædelig Jul
Vises fra 03-04-2025 til 03-04-2027
Promovering af en linedance klub
Ønsker man flere nye medlemmer er det nu et passende tidspunkt for klubberne at udarbejde en markedsføringsplan for sommer og efterår 2025


Sven Holt Nielsen Sven Holt Nielsen

mail@holt2.dk
Tlf. 21764204

 

Herunder en systematisk gennemgang af tiltag man kan gøre i en linedance klub for at øge opmærksomheden og få nye medlemmer

Mål og målgruppe
Før i går i gang, skal i først kort definere:
Mål: Forøge medlemsantallet fra 40 til fx 60+ indenfor 1 år.
Målgruppe: Voksne i Kommunen og omegn, typisk 30+, som ønsker motion, fællesskab og musik.

Strategi: 5 Hovedområder

1. Online synlighed – få folk til at opdage jer

A. Facebook & Instagram
Opret eller optimer en Facebook-side og en Instagram-profil
Del billeder og videoer fra jeres dansetimer (brug energiske og glade klip!)
Lav ugentlige opslag med fx:
“Dagens nye dans”
“Mød et medlem”
“Kom til prøvetime på torsdag!”
Evt. Boost opslag (annoncer) målrettet folk 30+ i kommunen og nærområder – det er billigt og effektivt!

B. Lokal Facebook-grupper
Del opslag i grupper som "Hvad sker der i kommunen", "Borgerne i Din Kommune", "Seniorer i Kommunen", osv.
Brug personlige historier: “Jeg begyndte til linedance, og nu...”

C. Klubbens Website
Sørg for at den er opdateret med tider og steder for danseundervisning, klubnyheder og arrangementer.

D.Linedance-Portalen
Brug klubbens gratis hjemmeside på Linedance Portalen. Hjælp med at holde den og få danserne til at tilmelde sig holdene.
Undervisningsplanerne og alt andet på klubsiderne kan benyttes som link på sociale medier og vise interersserede hvad det er man danser i klubben.


2. Offline synlighed – vis I findes!

A. Events og opvisninger
Lav opvisninger til lokale arrangementer: byfester, markeder, motionsdage
Tilbyd gratis “Mini-lektioner” efter opvisningen, hvor publikum kan prøve et par trin

B. Lokalaviser
Send pressemeddelelse med gode glade fotos til avisen 2-3 uger før et arrangement, opstart og opvisninger. Lav en god sigende tekst.

C. Flyers & plakater
Lav farverige flyers med billeder og invitation til “GRATIS PRØVETIME”
Hæng op på:
Supermarkeder (Brugsen, Netto, Rema1000)
Biblioteker, kulturhuse, foreningshuse
Fitnesscentre, fysioterapeuter og frisører

3. Åbent hus og prøvetimer
Arranger faste gratis prøvetimer fx 1. tirsdag i måneden
Lav et "Åbent Hus"-event med:
Gratis intro-lektion
Kaffe/kage og hygge
Konkurrence med præmie (fx “vind 3 mdr. gratis medlemskab”)
Gave til dem, der tager en ven med

4. Samarbejde med lokale aktører
Spørg om samarbejde med:
AOF, FOF eller LOF: De har ofte motionshold og kurser
Ældre Sagen: Lav et tilpasset hold
Skoler / efterskoler: Inviter unge til at prøve (evt. som idræt)
Firmaer: Teambuilding-events med dans

5. Lav et stærkt fællesskab internt
Glade medlemmer er de bedste ambassadører!
Giv dem små flyers til at dele med venner
Lav “tag-en-ven-med-dag”
Fejr milepæle (50 medlemmer, 5 år jubilæum, osv.)

Bonusidéer
Lav en kort reklamevideo med stemning, dans og smil
Start et begynderhold kun for helt nye (så de ikke føler sig bagud)
Sælg/brug t-shirts med jeres navn/logo – god reklame

Lav en e-mail-liste og send nyhedsbreve (med fx “Månedens dans”)



 
Kommentarer: